عیب یابی دوربین هندی کم پاناسونیک

عیب یابی دوربین هندی کم پاناسونیک

اگر شما هم از دوربین های هندی کم پاناسونیک خاطره انگیز و دوست داشتنی استفاده می کنید، این مطلب را از دست ندهید. ما قصد داریم نکاتی را به شما ارائه دهیم که به شما در عیب یابی دوربین هندی کم پاناسونیک کمک می کنند. این مدل دوربین ها به دلیل ابعاد کوچک و جمع و جور و سهولت در استفاده، مورد استقبال عکاسان زیادی قرار گرفته اند.

 

 

 

اما همچون هر ابزار الکتریکی دیگری، دوربین های هندی کم هم ممکن است دچار ایراداتی شده و بعضا عملکرد سالمی نداشته باشند. این در حالی است که اگر با اصول عیب یابی این نوع محصولات آشنایی داشته باشید، می توانید علاوه بر  تشخیص منبع ایراد و برطرف کردن به موقع آن، از تشدید آسیب دیدگی ها نیز جلوگیری کنید. راهنمای عیب یابی دوربین هندی کم Panasonic به شما این کمک را می کند تا دوربین خود را به درستی عیبی یابی و به خوبی ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

 

نحوه عیب یابی دوربین هندی کم پاناسونیک

اگرچه شما توانایی و مهارت کافی را برای تعمیر دوربین های هندی کم پاناسونیک و هر برند دیگری را ندارید، اما می توانید تا حدی دستگاه خود را عیب یابی کنید. کافیست بدانید که هر ایراد، نشان دهنده بروز مشکل  یا خرابی کدام قطعه یا بخش از دوربین است. به عنوان مثال، روشن نشدن یا خاموش شدن دوربین به صورت ناگهانی ممکن است ناشی از خالی شدن باتری باشد و یا خرابی قطعاتی همچون برد اصلی را هشدار دهد

 

پاک شدن ناگهانی تصاویر ممکن است خرابی کارت SD را اطلاع دهد. همچنین هریک از ارورهای دوربین پاناسونیک، بیانگر بروز ایرادات مختلف در یکی از بخش های این دوربین هستند که باید در اولین فرصت، بررسی و برطرف گردند. در ادامه ما رایج ترین و مهم ترین مشکلات این نوع دوربین ها را بررسی می کنیم  تا شما راحت تر قادر به عیب یابی دوربین های هندی کم پاناسونیک باشید.

 

 

روشن نشدن دوربین هندی کم

در اکثر موارد، روشن نشدن دوربین های هندی کم پاناسونیک مربوط به باتری دستگاه میشود. باید مطمئن شوید که باتری شارژ شده و به درستی در داخل دوربین جای گرفته است. بهتر است برای عیب یابی دقیق تر، از یک باتری یدکی هم استفاده کنید. اگر همچنان دوربین هندی کم شما روشن نشد، احتمالا مشکل از مین برد یا خازن هاست که در این صورت نیاز به بررسی تخصصی تری دارد.

 

خاموش شدن ناگهانی دوربین

برخی از دوربین های هندی کم پاناسونیک، قابلیت صرفه جویی باتری دارند که اگر روشن بمانند، دوربین را در زمان خاصی خاموش می کند. پس برای عیب یابی هندی کم پاناسونیک در این شرایط، اول مطمئن شوید که این قابلیت غیرفعال باشد. همچنین اگر درجه حرارت دوربین به میزان غیر نرمال زیاد شود، برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر، دوربین به صورت اتوماتیک خاموش می شود. پس اگر هندی کم شما پس از چند ساعت روشن ماندن بی وقفه خاموش شود، زیاد جای نگرانی ندارد. اجازه دهید دما به حد تعادل خودش برسد و مجددا آن را روشن نمایید و استفاده کنید.

 

ضبط نشدن تصاویر دوربین هندی کم

یکی دیگر از مشکلات رایج دوربین های هندی کم پاناسونیک، ضبط نشدن تصاویر و فیلم است. برای عیب یابی دوربین هندی کم Panasonic در این مواقع، باید مطمئن شوید که کارت حافظه داخل دوربین است و حجم آن پر نیست. معمولا خود دوربین پیغام پر بودن حافظه را ه شما  نمایش می دهد. همچنین مطمئن شوید که نور و دمای محیط خوب است و تنظیمات دوربین نیز در حالت استاندارد قرار دارند.

 

 

نمایش نقاط غیر عادی در ال سی دی

برخی از عکاسان عنوان می کنند که نقطه های غیر عادی در lcd دوربین هندی کم خود مشاهده می کنند. اکثر این نقاط بی رنگ یا رنگی مربوط به خرابی های جزئی با پیکسل های صفحه نمایش هستند. بهتر است برای عیب یابی دوربین هندی کم پاناسونیک و تعمیر تخصصی این دستگاه، از تعمیرکاران ماهر و با تجربه ایده آل دوربین کمک بگیرید

 

 

عدم دسترسی به فیلم ها

گاهی اتفاق می افتد که کارت حافظه دوربین در دسترس شما نیست و نمی توان فیلم ها را تماشا کرد و یا مورد استفاده قرار داد. در این موقعیت کارت حافظه را از خشاب بیرون آورده و مجددا جا بزنید. اگر مشکل حل نشد، مموری کارت را به یک رایانه وصل کنید و از این روش مسئله را پیگیری و خطا را دریابید. اگر پیغام فرمت رم برایتان ظاهر شد، با یک تعمیرکار در ارتباط باشید تا مجبور به حذف کردن اطلاعات خود نباشید.

 

شارژ نشدن باتری دوربین هندی کم

برای عیب یابی دوربین هندی کم پاناسونیک در شرایطی که دوربین روشن نمیشود و  باتری آن شارژ ندارد، قبل از هر کاری از یک باتری و شارژر دیگر هم استفاده کنید. چون ممکن است ایراد از شارژر یا باتری باشد. بهتر است باتری را تمیز کرده و مطمئن شوید که کانکتور های آن به درستی در دستگاه جای گرفته است. اگر مشکل حل نشد، احتمالا ایراد از باتری بوده و نیاز به تعویض این قطعه می باشد.

 

شطرنجی و فریز شدن تصویر

از دیگر ایرادات دوربین های هندی کم پاناسونیک که در دستگاه های برند دیگر نیز مشاهده شده است، شطرنجی و فریز شدن تصویر است. یعنی در این حالت ممکن است قطعاتی همچون چیپ گرافیک (‌ ICU ) یا اجزا متصل به پردازنده ها آسیب دیده باشند. بهترین کار برای تعمیر و عیب یابی دوربین هندی کم پاناسونیک در این شرایط، مراجعه به یک تعمیرگاه مجاز و معتبر است.

 

تهیه و تنظیم  : تعمیرگاه مرکزی ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیرگاه دوربین پاناسونیک