بررسی 4 تا از بهترین دوربین های پاناسونیک

در این مقاله سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین چند دوربین عکاسی پاناسونیک را مورد بررسی و آزمایش قرار داده است و چهار تا از بهترین دوربین های پاناسونیک را برای راهنمایی خرید بهترین دوربین این برند برای کاربران کنار گذاشته است. پاناسونیک طیف وسیعی از دوربین‌ها را تحت برند Lumix خود تولید می‌کند، از دوربین‌های نقطه‌ای و عکاسی گرفته تا دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه.

 این شرکت به دلیل استانداردسازی و توسعه سیستم Micro Four Thirds (MFT) دوربین ها و لنزهایش با همکاری Olympus شناخته شده است. در سال 2018، پاناسونیک با سیگما و لایکا وارد L-Mount Alliance شد تا شروع به تولید دوربین با استفاده از استاندارد L-mount دومی کند. تحت این اتحاد، پاناسونیک شروع به حرکت به سمت دوربین‌های فول فریم کرده است، اگرچه همچنان بسیاری از دوربین‌های MFT، بریج و کامپکت را متناسب با انواع سبک‌ها و سطوح تجربه شده ارائه می‌کند.

 

بهترین دوربین های پاناسونیک

 

بهترین دوربین عکاسی فول فریم پاناسونیک

panasonic lumix dc-s5

 

Panasonic Lumix DC-S5

 

  • نوع بدنه : SLR-Style

  • بدون آینه

  • اندازه سنسور :  فول فریم

  • لنز تست شده :  Panasonic LUMIX S 20-60mm F3.5-5.6

 

Panasonic Lumix DC-S5 یک دوربین بدون آینه فول فریم بسیار خوش ساخت است. چه در حال ضبط با کیفیت 4K یا کیفیت FHD باشید، فوکوس خودکار آن عملکرد بسیار خوبی برای ردیابی چهره ها و اشیاء متحرک دارد. خود دوربین همچنین دارای مجموعه وسیعی از ورودی‌ها و خروجی‌ها برای نصب لوازم جانبی مختلف است و شما می‌توانید برای دوره‌های نسبتاً طولانی بدون تمام شدن باتری به ضبط فیلم ادامه دهید. عملکرد آن در عکاسی ثابت نیز بسیار خوب است، و با داشتن نویز تصاویر حتی در سطوح ISO بالا و یک سیستم فوکوس خودکار موثر، قابل اعتماد و سازگار است. متأسفانه، این دوربین از بسیاری از دوربین های بدون آینه دیگر کمی حجیم تر است.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره عملکرد هریک از ورودی ها و خروجی های این دوربین به وبسایت رسمی ایده‌آل دوربین مراجعه کنید.

 

این دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض برای علاقه مندان، بهترین دوربین پاناسونیک برای عکاسان هیبریدی است که هم به عکاسی و هم به فیلمبرداری علاقه دارند. از آنجایی که از تکنولوژی L-mount استفاده می کند، لنزهای Lumix، Sigma و Leica زیادی برای انتخاب وجود دارد. در داخل دوربین یک سنسور 24 مگاپیکسلی فول فریم وجود دارد که کیفیت تصویر شگفت‌انگیزی را با عکس‌های واضح و دقیق از دوربین ارائه می‌کند. همچنین کنترل نویز RAW برجسته ای دارد، بنابراین برای عکاسی در نور کم و تنظیمات ISO بالا به خوبی مناسب است.

تا آنجا که فیلمبرداری می‌شود، دوربین می‌تواند ویدیوهای 4K و 1080p با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند، اگرچه فیلم‌برداری با سرعت 4k / 60 فریم بر ثانیه برش قابل توجه 1.5 برابری را به همراه دارد. با این حال، دارای قابلیت ضبط داخلی فوق العاده است، زیرا می‌تواند ویدیوی 10 بیتی 4:2:2 را برای رنگ‌ها و تن‌های دقیق‌تر ضبط کند و در هنگام پردازش ویدیوها عرض جغرافیایی بیشتری به شما بدهد. همچنین دارای دو اسلات کارت SD و مجموعه ای کامل از ورودی ها و خروجی ها از جمله جک هدفون، خروجی میکروفون و پورت micro HDMI است. علاوه بر این، تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه دارد که در کاهش لرزش دوربین هنگام عکس‌برداری یا فیلم‌برداری بدون سه‌پایه کار بسیار مفید است.

 

متأسفانه، این بهترین گزینه برای عکاسان ورزشی و حیات وحش نیست، زیرا تنها می‌تواند با حداکثر سرعت 6 فریم در ثانیه در حالت رانندگی با سرعت بالا عکاسی کند، که کمی سخت است. هنوز هم برای ثبت حرکات سریع قابل استفاده است، به خصوص اگر زمان بندی شما مناسب باشد، اما همچنان کندتر از بسیاری از رقبا در این محدوده قیمتی است. همچنین دارای زمان طولانی بافر است، و بافر عکس RAW آن کمی کوچک است، که اگر بتوانید آن را پر کنید، می تواند عکسبرداری شما را مختل کند و سرعت شما را بیشتر کند. سیستم فوکوس خودکار دوربین نیز می‌تواند هنگام ردیابی اجسام متحرک در ویدیو ناسازگار باشد، اگرچه معمولاً با ردیابی سوژه در عکس‌ها کار بسیار مهمی را انجام می‌دهد. با وجود کاستی هایی که دارد، این یکی از  بهترین دوربین های 4K است .

 

اگر هریک از شما کاربران گرامی دارای دوربین عکاسی برند پاناسونیک از این سری هستید و میخواهید کار با دوربین لومیکس DC-S5 را یاد بگیرید کافیست در کلاس های رایگان آموزش منوهای دوربین عکاسی ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین عکاسی ثبت نام و شرکت کنید.

 

بهترین دوربین میکرو چهار سوم پاناسونیک

Panasonic LUMIX GH5 II

 

Panasonic LUMIX GH5 II

 

  • نوع بدن : SLR-Style

  • بدون آینه

  • اندازه سنسور : 4/3 (MFT)

  • لنز تست شده : Leica DG H-ES12060 12-60mm f/2.8-4.0 Vario-Elmarit ASPH POWER OIS

 

بهترین دوربین Micro Four Thirds از پاناسونیک که در ایده‌آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین  تست کرده ایم، Panasonic LUMIX GH5 II است. این دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض، یک نیروگاه فیلم‌برداری و فیلم‌سازی است که عملکرد قابل‌توجهی در عکاسی ثابت نیز ارائه می‌دهد. سنسور 20.33 مگاپیکسلی آن کیفیت کلی تصویر عالی را با دامنه دینامیکی شگفت انگیز و قابلیت مدیریت نویز مناسب ارائه می دهد. چندین گزینه نرخ فریم در حالت ویدیو دارد، از جمله ویدیوهای 4K و 1080p با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه، بنابراین می‌توانید همه چیز را از فیلم‌های سینمایی‌تر گرفته تا اکشن روان و سریع بگیرید.

 

 همچنین از رزولوشن های سینمایی 4K و آنامورفیک 6K، با طیف وسیعی از فرمت ها و کدک های ضبط ویدیو برای انتخاب و پشتیبانی از V-Log برای استفاده کامل از محدوده دینامیکی دوربین، پشتیبانی می کند. بسته به تنظیمات شما، همچنین می‌تواند رنگ 10 بیتی را با نمونه‌برداری فرعی 4:2:2 به صورت داخلی ضبط کند. به شما آزادی عمل بیشتری در هنگام پردازش ویدیوهایتان می دهد. همچنین کیفیت فیلمبرداری فوق العاده ای را در شرایط نوری روشن تر ارائه می دهد و محدودیت زمانی برای ضبط ندارد.

 

به دلیل اندازه سنسور کوچکتر، در نور کم عملکرد خوبی ندارد. سیستم فوکوس خودکار آن نیز خیلی قابل اعتماد نیست و به ویژه عملکرد ردیابی چهره آن متوسط ​​است. این دوربین همچنین در سمت حجیم‌تر و سنگین‌تر قرار دارد، بنابراین در حین حرکت خیلی راحت‌ نیست. از طرف دیگر، این دوربین دارای تثبیت‌کننده تصویر در بدنه پنج محوره است و عمر باتری بسیار خوبی دارد که می‌تواند در طول جلسات عکاسی طولانی دوام بیاورد. همچنین دارای مجموعه کاملی از ورودی‌ها و خروجی‌ها، از جمله یک پورت HDMI با اندازه کامل است، به این معنی که هنگام اتصال ضبط‌کننده خارجی، نیازی به استفاده از آداپتور ندارید. در مجموع، این یکی از  بهترین دوربین‌هایی  است که ما آزمایش کرده‌ایم، و مجموعه ویژگی‌های قوی آن برای طیف گسترده‌ای از کارهای ویدیویی و عکس مناسب است.

 

بهترین دوربین عکاسی نقطه ای پاناسونیک

Panasonic LUMIX LX100 II

 

Panasonic LUMIX LX100 II

 

  • نوع بدن : سنسور بزرگ جمع و جور

  • بدون آینه

  • اندازه سنسور : 4/3 (MFT)

  • لنز تست شده : لنز داخلی

 

اگر به دنبال دوربینی هستید که بتوانید به راحتی آن را بردارید و با آن شروع به عکاسی کنید، بهترین دوربین پاناسونیک LUMIX که ما با طراحی کامپکت لنز ثابت تست کرده ایم، Panasonic LUMIX LX100 II است. این دوربین درجه یک نقطه و عکاسی منحصر به فرد با یک سنسور Micro Four Thirds و یک دهانه لنز کوچکتر طراحی شده است که به آن اجازه می دهد عکس ها را به نسبت های مختلف برش دهد بدون اینکه میدان دید خود را کاهش دهد.

 

کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند و قابلیت مدیریت نویز RAW عالی دارد، به این معنی که در نور کم، با حداقل نویز روشنایی در تنظیمات ISO بالاتر، عملکرد نسبتاً خوبی دارد. در حالی که طراحی آن برای کسانی که دست‌های بزرگ‌تری دارند، با دکمه‌ها و صفحه‌های زیادی که روی یک دوربین کامپکت بسته‌بندی شده‌اند، می‌تواند کوچک به نظر برسد، داشتن کنترل‌های نوردهی اختصاصی برای علاقه‌مندانی که ترجیح می‌دهند تنظیمات دستی را در حال پرواز انجام دهند، جالب بنظر می‌رسد.

 

متأسفانه سیستم فوکوس خودکار آن پایین تر از حد مجاز است. هم از ردیابی صورت و هم از ردیابی چشم پشتیبانی می‌کند، اما عملکرد ناهماهنگی دارد، و با تمرکز چهره‌های متحرک مشکل دارد، گرچه در ردیابی اشیاء متحرک هنگام فیلم‌برداری بهتر عمل می‌کند. صفحه ثابت آن نیز می تواند نوشتن عکس از زوایای مختلف را دشوار کند. در حالی که قابلیت‌های سوپرزوم مانند دوربین بریج مانند Panasonic LUMIX FZ1000 II ( در وبسایت رسمی سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین درباره این دوربین بیشتر بدانید ) را ندارد ، لنز داخلی آن همچنان دارای فاصله کانونی معادل فول فریم 24-75 میلی‌متری است که به شما انعطاف‌پذیری می‌دهد تا کادر خود را بدون دخالت دست  تنظیم کنید. این یک دوربین کامپکت منحصر به فرد با مجموعه ویژگی های متراکم و کیفیت تصویر عالی است.

 

بهترین دوربین عکاسی ارزان قیمت پاناسونیک

Panasonic LUMIX G100

 

Panasonic LUMIX G100

 

  • نوع بدن : SLR-Style

  • بدون آینه

  • اندازه سنسور : 4/3 (MFT)

  • لنز تست شده : Lumix G Vario 12-32mm F3.5-F5.6 ASPH. MEGA OIS

 

Panasonic LUMIX G100 بهترین دوربین پاناسونیک ارزان قیمتی است که حرفه ای ترین تکنسین های ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین عکاسی تست کرده اند. اگرچه هدف اصلی آن برای ولاگرها است، اما عملکرد خوبی را به عنوان دوربین عکاسی نیز ارائه می دهد، به خصوص با توجه به قیمت مقرون به صرفه آن. دوربین بسیار آسان برای حمل است، ظاهری محکم دارد و مجهز به صفحه نمایش لمسی کاملاً مفصلی و فلاش داخلی است. همچنین دارای یک EVF نسبتاً بزرگ با وضوح بالاتر از حد متوسط ​​برای یک تصویر واضح از طریق منظره یاب است. هنگامی که صفحه را به دور خود می چرخانید تا رو به روی شما باشد، دوربین به طور خودکار به حالت "Self Shot" می رود و تشخیص چهره/چشم، ردیابی صدا و تایمر شروع ضبط سه ثانیه را فعال می کند تا وبلاگ نویسی را آسان تر کند.

 

گفتنی است این دوربین همچنین فاقد تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه است، که مایه تاسف است، زیرا دوربین در کاهش لرزش فیلم حتی با لنز کیت تثبیت‌شده نوری که به آن متصل است، کار ضعیفی را به کاربر ارائه می‌دهد. دوربین دارای یک ویژگی تثبیت کننده الکترونیکی است، اما یک محصول اضافی را معرفی می کند. این دوربین گزینه مناسبی برای عکس برداری در محیط هایی با نور کم مناسب نیست، زیرا حسگر آن تنها با افزایش ISO از قابلیت مدیریت نویز کافی برخوردار است. با این حال، اگر به دنبال چیزی سبک وزن و قابل حمل هستید که به ضرر شما نباشد، G100 بهترین دوربین LUMIX نسبت به قیمت است.

 

خوشبختانه سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین تمامی دوربین های برند معروف و متفرقه را در راستای تعمیر و تعویض تمامی قطعات دوربین های عکاسی به خصوص پاناسونیک کاملا فعال و حرفه ای عمل کرده است . به گونه ای که از تمامی شهر ها و شهرستان های ایران دوربین های لازمه برای تعمیر را به ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین عکاسی ارسال می‌کنند.

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین - تعمیرگاه مرکزی دوربین عکاسی پاناسونیک