لنز جدید سیگما برای دوربین های پاناسونیک

 

سیگما لنز 20 میلی متری F1.4 DG DN را برای دوربین های پاناسونیک  سونی و معرفی کرد.

 

 

 

به تازگی سیگما لنز 20 میلی متری F1.4 DG DN را برای دوربین های L-mount و Sony E-mount معرفی کرده است.

 

این لنز جدید جانشین لنز 20 میلی‌متری F1.4 DG HSM برای این شرکت است که مربوط به سیستم‌ های دوربین DSLR و بدون آینه است و مجموعه‌ ای از ویژگی‌ های منحصربه ‌فرد را برای عکاس به ارمغان می‌آورد که آن را به پیشنهادی خاص برای عکاسی در زمینه نجوم و منظره تبدیل می‌کند. این لنز از 17 عنصر در 15 گروه، شامل دو عنصر پراکندگی فوق‌العاده پایین (SLD) و سه عنصر کروی شکل تشکیل شده است. در این المنت تخصصی یک جفت عنصر کروی دو طرفه طراحی شده است که به گفته خود شرکت سیگما به "عملکرد نوری فوق العاده" در کل فریم کمک بسیاری می کند.

 

 

 

 

 

 

 

سایر ویژگی های نوری شامل پوشش نانو سیگما  و همچنین پوشش ضد آب و ضد روغن است ، اگرچه مشخص نشده است که این پوشش ها روی کدام عناصر اعمال شده اند (حدس ما جلویی ترین قسمت عنصر است).

ساختار نوری این لنز سیگما به طور قابل توجهی با همتای DSLR خود که از 15 عنصر در 11 گروه ساخته شده است کاملا متفاوت است.

لنز 20 میلی‌متری F1.4 DG DN از یک دیافراگم گرد 11 تیغه‌ای با گستره F1.4 تا F16 و حداقل فاصله فوکوس 23 سانتی‌متری (9.1 اینچ) که از رزوه فیلتر جلویی 82 میلی‌متری ساخته شده است.

سیستم فوکوس خودکار داخلی از طریق یک موتور پله ای هدایت و کنترل می شود و شرکت سیگما می گوید که لنز کاملاً با عملکردهای کمکی AF دوربین سونی سازگار است.

علاوه بر یک حلقه فوکوس فیزیکی، یک حلقه دیافراگم فیزیکی نیز برای لنز وجود دارد که می‌توان آن را با یک سوئیچ اختصاصی انتخاب یا حذف کرد. سایر ویژگی های لنز سیگما عبارتند از سوئیچ حالت فوکوس، نگهدارنده فیلتر عقب و کلید جدید قفل فوکوس دستی (MFL) برای غیرفعال کردن حلقه فوکوس.

با در نظر گرفتن عکاسی در زمینه نجوم، سیگما همچنین برای اولین بار در لنز خود یک نگهدارنده گرمکن لنز را برای عکاسانی  که سعی دارند هنگام کار در شرایط جوی سرد از یخ زدگی لنز جلوگیری کنند در نظر گرفته است. این نگهدارنده یک لبه خمیده در جلوی لنز است که برای جلوگیری از لغزش گرمکن لنز در جلوی لنز طراحی شده است.

 

 

 

 

 

بدنه این لنز از ترکیب آلومینیوم و کامپوزیت حرارتی پایدار (TSC) ساخته شده است. سیگما می‌گوید این ویژگی باعث «مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشیدن آب» می شود.

با توجه به نگهدارنده فیلتر عقب، نگهدارنده گرمکن لنز، سوئیچ قفل فوکوس دستی و کامپوزیت منحصر به فرد استفاده شده در بدنه این لنز فوق العاده، واضح است که این لنز برای عکاسی نجوم طراحی شده است.

نسخه E-mount لنز دارای قطر 87.8 میلی متر (3.5 اینچ) و طول 113.2 میلی متر (4.5 اینچ) و وزن 630 گرم (22.2 اونس) است. نسخه L-mount کمی کوتاهتر است، اما کمی اضافه وزن دارد. هر لنز دارای یک کاپوت لنز گلبرگ، درپوش لنز جلو و عقب و یک صفحه راهنما است.

لنز Sigma 20mm F1.4 DG DN در اواخر آگوست 2022 با قیمت 899 دلار در دسترس خواهد بود.

 

 

تهیه و تنظیم : شرکت ایده آل دوربین - بروزترین اخبار دوربین و لنز های عکاسی