معرفی دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix DC-G95

 

دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix DC-G95 یک دوربین میرورلس میکرو چهار سوم است که از یک سنسور 20 مگاپیکسلی LiveMOS برای آن استفاده شده است . برای این دوربین نیز همانند سایر مدل های میرورلس پاناسونیک از سیستم Dual IS 2 استفاده شده است که در آن از ترکیب استابیلایزر داخل بدنه و استابیلایزر لنز برای کاهش لرزش تصویر تا 5 استاپ استفاده می شود . همچنین برای این دوربین نیز از سیستم اتوفوکوس تشخیص کنتراست ویژه پاناسونیک استفاده شده است .

دوربین پاناسونیک G95 قادر به انجام عکاسی متوالی با سرعت 9 فریم بر ثانیه همراه با فوکوس و قفل نوردهی برای شات اول است و در حالت اتوفوکوس متوالی ؛ قادر به دستیابی به سرعت 6 فریم بر ثانیه خواهد بود .

در مقایسه با مدل قریمی تر G85 ؛ دوربین پاناسونیک G95 کمی سنگین تر است و دکمه های موجود بر روی بدنه آن مورد بازنگری قرار گرفته اند . ویزور الکترونیکی OLED با رزولوشن بالا و صفحه ال سی دی لمسی کاملا چرخان ؛ از دیگر ویژگی های قابل ذکر برای این محصول به شمار می آیند .

از لحاظ فیلمبرداری ؛ دوربین پاناسونیک G95 قادر به انجام فیلمبرداری با کیفیت UHD 4K در 30p/24p بدون محدودیت زمانی در تایم فیلمبرداری است و از آنجا که این دوربین از تمام سطح سنسور برای فیلمبرداری استفاده نمی کند ؛ از این روی ؛ در حالت فیلمبرداری 4K اعمال یک ضریب کراپ نسبتا سنگین را باید انتظار داشته باشیم .

منحنی V-LogL داخلی و ارایه خروجی تصویر در 8-bit 4:2:2 برای رکوردر خارجی و برخورداری از سوکت هدفون و میکروفون برای صدابرداری به همراه فیلم ؛ از دیگر امکانات این دوربین محسوب می شوند .

برای دوربین پاناسونیک G95  وای فای و بلوتوث برای انتقال تصاویر و عکاسی در حالت ریموت ، در نظر گرفته شده اند . طول عمر باتری برای 290 شات در هر مرتبه شارژ کامل را از این دوربین باید انتظار داشته باشیم .

ویژگی های اصلی دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix DC-G95

نوع بدنه

SLR-style mirrorless

حداکثر رزولوشن تصویر

5184 x 3888

تعداد پیکسل های موثر

20 megapixels

اندازه سنسور

Four Thirds

نوع سنسور

CMOS

ایزو

Auto, 200-25600

حداکثر سرعت شاتر

1/4000 sec

فرمت تصویر برداری

MPEG-4, AVCHD

نوع کارت حافظه

SD/SDHC/SDXC card

یو اس بی

 

USB 2.0 (480 Mbit/sec)

وزن بدنه دوربین

536 g

ابعاد بدنه دوربین

130 x 94 x 77 mm

جی پی اس

ندارد

 

 

تهیه و تنظیم : نمایندگی دوربین پاناسونیک