معرفی دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix S5

 

دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix S5 یک دوربین با قابلیت دوگانه عکاسی/فیلمبرداری است که در درون بدنه آن از یک سنسور 24 مگاپیکسلی فول فریم استفاده شده است . این دوربین نیز همانند سایر مدل های موجود در رده Lumix S دارای مانت L است و به همراه آن از لنز های مانت L ساخت سیگما و لایکا نیز می توان استفاده نمود .

در طراحی دوربین پاناسونیک Lumix S5 ایک استابیلایزر 5 محور داخل بدنه استفاده شده است و با استفاده از این ویژگی ؛ S5 در زمان استفاده به همراه لنز های سازگار با آن قادر به کاهش 6.5 استاپ از لرزش های تصویر خواهد بود .

در حالت استفاده از مود رزولوشن بالا ؛ این دوربین با استفاده از سیستم تثبیت تصویر خود تصاویری تا رزولوشن 96 مگاپیکسل را نیز ارایه می دهد . صفحه ال سی دی کاملا چرخان با کیفیت 1.84 میلیون نقطه و ویزور الکترونیکی با کیفیت 2.36 میلیون نقطه ؛ از دیگر ویژگی های این محصول به شمار آورده می شوند .

از لحاظ فیلمبرداری ؛ دوربین جدید S5 قادر به انجام فیلمبرداری 4k -10 bitدر 60p است و بنا بر اعلام کمپانی پاناسونیک ؛ V-Log و V-Gamut دامنه دینامیکی به گستره 14 استاپ را برای این دوربین به وجود می آورند .

در طراحی و فناوری ساخت دوربین Lumix S5 کمپانی پاناسونیک تلاش نموده است تا دقت اتوفوکوس متوالی در مود فیلمبرداری را تا حد زیادی بهبود ببخشد و علاوه بر این در تمامی مود های عکاسی اتوفوکوس تشخیص چشم ؛ چهره و بدن برای این دوربین در نظر گرفته شده اند . سوکت های هدفون و میکروفون و پشتیبانی از آداپتور های XLR پاناسونیک نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده اند .

بدنه خوش دست کوچک و کم حجم ؛ با برخورداری از ویژگی مهر و موم بدنه در برابر شرایط اقلیمی ؛ دو درگاه کارت حافظه SD با قابلیت پشتیبانی از UHS-II ، بلوتوث و وای فای با دو پهنای باند ؛ و قابلیت شارژ با استفاده از درگاه USB-C از دیگر ویژگی ها و امکانات این دوربین به شمار می آیند.

ویژگی های اصلی دوربین پاناسونیک  Lumix S5 عبارتند از :

 

نوع بدنه

SLR-style mirrorless

بالاترین رزولوشن تصویر

6000 x 4000

تعداد پیکسل های موثر

24 megapixels

اندازه ابعاد سنسور

Full frame

نوع سنسور

CMOS

ایزو

Auto, 100-51200

نوع مانت لنز

Leica L

حداکثر سرعت شاتر

1/8000 sec

فرمتهای تصویر برداری

MPEG-4, H.264, H.265

درگاه کارت حافظه

Dual SD/SDHC/SDXC

درگاه یو اس بی

USB 3.2 Gen 1 (5 GBit/sec)

وزن بدنه دوربین

714 g

ابعاد بدنه دوربین

133 x 97 x 82 mm

جی پی اس

ندارد

 

تهیه و تنظیم : نمایندگی دوربین پاناسونیک